Lilla mamma

08 februari 2010

Färgmängder

Filed under: Uncategorized — Sara-Johanna @ 09:35

Jag menar hur svårt ska det vara att räkna ut hur mycket färg man behöver för att måla några väggar?

Var inne på Nordsjöfärg för att räkna ut, mätte och hade mig, fick tillslut fram att vi behövde 15 liter för väggarna. Åkte iväg och handlade, började måla. Nu är köket och hallen klart (inte några stora ytor) och det har redan gått åt nästan 10 liter… Då har vi tre rum kvar att måla, med massa väggyta… Det räcker inte! Varför ha ett program som räknar ut färgmängd om man ändå inte kan räkna ut rätt? *suckar*

Bara att åka iväg och shoppa mera. Typ 20 liter till… Gissar jag på. Tror min gissning är lika bra som det där knepiga programmet…

Men gissa om köket och hallen är snygga nu? Klart de är, vitt, ljust och RENT. Inte nån gråbetong färg som satt där innan. Hur tänker folk? ”Humm, jag tror jag vill ha betongfärg på mina väggar, ALLA väggar till och med”?????

Snart snart är vi klara, bara två, tre dagar till. Sen kan väl nån köpa vår lägenhet så vi får flytta? Snälla!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

