Lilla mamma

10 januari 2010

Det är inte alls bra med Facebook

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 09:15

Varför?

Jo för jag har ju inget att berätta här…

Alla dessa små statusuppdateringar, det sammanfattar ju min vardag rätt så bra. Så att skriva här känns på nått sätt ganska meningslöst. Sen hittar jag inte så himla mycket inspiration till dikt-skriveri heller… Kan beror på att 24 timmar per dygn går åt att lyssna till en liten flickas andetag…

Hon gör inte så mycket, låter inte värst mycket, sover ganska mycket, äter hyfsat mycket och ligger och stirrar på träfåglar som snurrar runt, runt väldigt mycket. Och ändå tar hon all min tid, all min tankeverksamhet, hela tiden så ligger minst 20% av tankeverksamheten som alltid snurrar i mitt huvud på henne. När åt hon senast? Kanske dags att byta blöja snart? Har hon det bra, fryser hon om fötterna? Ska hon somna? Ska jag väcka henne? Andas hon? Måååånga tankar bygger på det sista, andas hon? Tror att jag minst en gång var femte minut stänger ner min verksamhet och väntar tills jag hör henne ta ett andetag och blåsa ut. Inte så konstigt att man inte får så mycket gjort…

Kanske ska börja twittra istället för blogga… Det verkar passa mig bättre… Det är ju som Facebook men alla som vill kan läsa, fast vem skjutton vill läsa om mitt liv på 124(eller vad det nu är) tecken?

Jag ger upp… Jag är bara glad att jag kommer ihåg att skriva här liiiiite då och då. Även om det inte är så himla intressant så finns ni, tio personer, som hoppar in ibland och kollar läget. Jag skriver ju mest för min egen skull. Och ger mig själv dåligt samvete på kuppen när jag inte kommer på nått att skriva.

Bara så där helt apropå, så ska jag och Iris, Matilda och Jamie börja på babysim på tisdag (om vi inte är för sen ute med att boka en plats, det ska vi göra imorgon). Det lär bli himla kul och jag vet en liten flicka som älskar att bada! Hoppas hon blir glad för mammas lilla överraskning.

Hej på en stund igen!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

