Lilla mamma

19 december 2009

Det närmar sig…

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 10:07

Snön täcker hela Sverige, första gången sen någon gång på 80 talet. Hör från vänner i södra skåne att snön vräker ner, men här är det sol och blå himmel som gäller. Till och med vindstilla, det är helt otroligt! Men det är jäkligt kallt, riktigt bitande. Sen kan alla norrbor säga att de har mycket kallare, men alla vet ju att i Skåne så är det alltid så in i märgen kallt när det är kallt. Fukten människor, FUKTEN gör att det känns mycket kallare.

Iris har i två nätter i rad sovit hela natten och inte vaknat förrän halv sju, sju. Idag somnade vi om i sängen tillsammans. Jag låg och luktade och snusade på hennes huvud som börjar få en massa mörkt hår. Kände hennes värme mot min kropp och hennes hand hårt klämmande på mitt finger. Det är lycka, det. Min dotter som sparkar på min mage, klämmer runt mitt finger och jag hör hennes snabba andetag när jag somnar om brevid henne.

Nu sover hon själv i vår säng, väckte mig efter en timme och jag var totalt övertygad om att nu skulle hon upp och ha mat. Men inte, hon tittade lite, blinkade med de stora ögonen och somnade om. Hör henne inne i sovrummet, bökande men sovande fortfarande. Hennes mamma är mycket tacksam för att få äta frukost och dricka kaffe utan bäbis i famnen. Ett litet knäbarn är hon allt.

Fem dagar kvar till jul är det nu. Har en jätte lista på saker jag borde göra, men just nu så infinner sig inte lusten. Det är hur juligt som helst ute men jag har ändå ingen julstämning. Kanske kan övertyga mannen om att det inte gör något om man tar och köper en gran och pyntar den redan nu. Vill så gärna få den där härliga julstämningen. Slipper ju stressen med julklappar, dom är jag klara med redan! Första gången i mitt liv som det har hänt. Till och med slagit in dom, lite fin lir bara med band kvar.

Imorgon åker vår lilla familj upp till Uddevalla för att fira jul tillsammans med min bonus dotter och hennes pojkvän. Ska hälsa på Iris farmor också och mysa med henne. Jag har till och med varit så duktig och köpt en prinsesstårta redan, farmor och mannen älskar det, så det ska alltid med. Idag ska vi hitta en skön tröja eller nått likande och ge till henne. Får hålla tummarna på att Iris sover hela vägen upp denna gången också, det blir lite lättare att köra bil då.

Nu ska vi ner på stan och leta tröja och sen kanske jag kan få köpa en gran också! *hoppas*

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

