Lilla mamma

04 november 2009

Mixed emotions

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 10:36

Lilla Iris ligger vid mitt bröst och ser så där underbart bäbis söt ut. Min lycka vet inga gränser, kärleken till denna lilla människa är över mitt förstånd. Jag är så lycklig för att jag har henne.
Tommy låg med henne i sängen igår när vi skulle somna, det är svårt att hålla tillbaka glädjetårarna.

Samtidigt så vet jag en underbar liten familj som vi tycker så mycket om som kämpar för att hålla tillbaka sina sorgetårar.
När jag läste om det värsta som finns så klarade inte jag av det, jag grät, tårarna rann som floder och livet kändes så himla orättvist. Hur kan jag få ha det så bra, vara så lycklig när hennes liv är så orättvist. Hur kan man glädjas åt att ha en liten dotter när två små underbara pojkar ska skiljas från sin pappa?

Jag vet inte hur jag känner, ena stunden fylls mina ögon av tårar av lycka, andra av tårar av sorg.

Lång dag, Lars Winnerbäck

Det fanns en spricka
Där vinden tog sig in
Där vi andades nåt nytt
Där vintern ömsar skin

Det fanns en längtan
Till andra sidan ån
Vi skulle andas nånting nytt
Vart än vi kom ifrån

Vi tar oss aldrig mera dit igen
Säg att allt är bra

Det har vart en lång dag
Vid den döda sidan stan
Där anfall är försvar
Och där allting växt igen

Vi har gått här
Samma gata upp och ner
Genom tid och genom törst
Genom sovande kvarter

Och tala tydligt om du vet nånting
Om du vet vad du vill va

Det har vart en lång dag

Jag letar mönster i gatan
Ibland så ser jag nåt system
Ibland så ser jag vart jag skulle
Ibland så ser jag bara sten

Det fanns en spricka
Där solen tog sig in
Där vi andades nåt nytt
Och där våren ömsar skin

Och när jag lagt mig ner hos dig inatt
Så säg att allt är bra

Det har vart en lång dag
Det har vart en lång dag

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

