Lilla mamma

24 oktober 2009

En liten människa

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 10:07

Svart hår på ett litet huvud
Grimaser
okontrollerade muskelryckningar
små små händer som griper runt mitt stora finger

En liten kropp
varm som en sandstrand i juli
Pruttar som luktar sött
spyor som doftar

Den lilla munnen
gapande efter mina bröstvårtor
Jag
en matmaskin

Hon piper och gnyr
efter värme, närhet, mat och en ren blöja
Sovande släpper inte min hörsel hennes andetag
Aldrig släpper mitt hjärta denna lilla människa

Fothjärta

1 kommentar »

  1. Det var en vacker dikt och ännu bättre efter att få hålla Iris i sin famn idag. Kram/Pappa-Morfar

    Kommentar av Richard — 24 oktober 2009 @ 16:46 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

