Lilla mamma

02 september 2009

Den däringa svininfluensan…

Filed under: Uncategorized — Sara-Johanna @ 08:21

Vi var på föräldrautbildning igår. Det var rätt trevligt faktiskt. ca 12 personer och alla ”flickor” med stora magar. Kort presentation och vi var dom som hade det första beräknade förlossningen. Så från den 14 oktober till början på december. Marita, vår barnmorska höll i mötet och det ar lagom avspänt. Visst lite mycket, det kommer att göra jätte jätte ont, träna på att andas in genom näsan och ut genom munnen och amma är det enda rätta. Men helt okej. Sen fick vid en halv timme med tjejsnack och killsnack. Det övergick till att i tjejgruppen handla om svininfluensan. *suck* Nu har ju en person dött i lilla Sverige… Då är ”pesten” här. Jaja, jag sa inget, orkade liksom inte. Men idag när jag öppnade mina bloggar så läste jag en som jag funderar på att printa ut och tapetsera stan med:

Bloggpost

Så snälla, kan vi inte alla ta och lugna ner oss, det är ingen nyhet, man dör i influensa, ja, i alla influensor som brukar komma nu på hösten. Oavsätt om den heter svininfluensa eller inte. Medierna har nyhetestorka och vi blir hispiga… Get real!

Over and out…

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.