Lilla mamma

26 juni 2009

Värme och svalka

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 18:22

Inatt vaknade jag av ett sånt där hemskt yl från katten, hoppade upp ur sängen och ut till altanen. Felix var halvvägs ute genom kattluckan och på andra sidan satt en svart katt. De ylade så det skar i mig. Men så fort den svarta tittade på mig så sprang Felix ut och jagade iväg den. Duktig kisse! Men jag var ju tvungen att gå ut och kolla så att inte Felix hade följt med efter över staketet. Det hade han inte, och där stod jag helt näck i trädgården klockan fyra på morgonen. Kände mig en aning dum… Men, men. Det var faktiskt inte kallt! Fattar ni?! Fyra på morgonen/natten och jag frös inte när jag spritt sprongande näck… Det är verkligen sommar.

Idag har jag tovat lite, håller på att göra en mobil till barnvagnen, det kommer att bli så fint! Sen när solen letade sig in i min skuggiga vrå så svettades jag rejält. Tvingade med gubben ner till Örbyängar och tog ett dopp, kanske en 18 grader i vattnet, men oj ja jäklar var det blåste! Fick i oss en glass innan vi åkte. Svängde förbi Maxi och skulle handla lite, farligt när man inte har nån lista. Fick inte med mig det jag skulle och spontan köpte en pool.
Japp! En Pool, så nu har jag stånkat och stönat för att blåsa upp den och fyllt med vatten. Imorgon ska det badas på terrassen! (jo för gubben ville inte ha den på gräset och då fick jag göra om hela terrassen för att den skulle få plats… Det gick, precis…

Så om nån vill komma och bada i min POOL imorgon så är ni välkomna förbi!
Kram kram!

1 kommentar »

  1. Det låter skönt o lyxigt med pool. Kanske jag skulle ha en på balkongen, till höger om vattenkannan 😉

    Kommentar av mamma — 27 juni 2009 @ 13:53 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

