Lilla mamma

04 juni 2009

På väg med livet

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 06:46

Idag ska vi ta bussen in till stan för att åka upp till mamma och pappa, hämta lille brors nycklar och sälja gummibåten som står i hans källare. Sen är det en snabb lunch, promenera iväg till barnmorskan och mäta min vikt, magmått och nått annat. Då borde klockan vara runt tre. Vid sex tiden ska vi vara hemma hos mamma och pappa igen för en hejdå middag för lillebror som ska upp till de norra skogarna och jobba på inlandsbanan. Frågan blir om vi ska ta bussen hem dom där tre timmarna, det tar ändå 20 minuter enkel väg, eller om vi ska stanna i stan.

Kom på innan jag somnade att jag lovat Sara att passa hennes barn om hon inte hinner hem från Ullared. Det hade jag helt förträngt… Så vi får nog stanna i stan så jag kan ta tåget ut till Kattarp om hon inte hinner innan hennes gubbe ska iväg. Håller tummarna på att hon hinner, blir en himla massa åkande annars.

Jag har i alla fall övertygat gubben att tills vi har sålt lägenheten så köper vi en skruttbil, en som rullar och funkar men som inte kostar många kronor. Känns dumt att köpa en sån där merca bara för att. Funkar precis lika bra med en mazda eller nått. Bara en bil som man kan köra med. Får ta och konsultera pappa. Han är himla bra på att bedöma bilar med lite fel på. Jag tänkte att om den bara är besiktigad nyligen så klarar man sig ett år. Slipper till och med dyr försäkring! Verkar som gubbsen kan stå ut om han vet att det bara är tillfälligt. Jag kan ju säga att jag inte bryr mig ett dugg. Visst, det är super kul att ha en häftig bil, men fan, det är ju för att ta sig från A till B som man har bil. Nej, Älsklingen får allt vänta på sin coola bil.

Från att ha varit en människa som inte fungerade före tolv på dagen så vaknar jag nu vid sju (idag sex, fast jag somnade om vid fem för då KAN man inte gå upp). Inte så att jag är trött och girning när jag vaknar, nej då, ner med en skål fil och jag är vaken som bara den… Vad har hänt?! Sån är ju inte jag, alls! Hur knepig blir man egentligen på att vara gravid? Somnar dessutom utan problem vid halv elva… Ursäkta? Men vad hände med nattsudd fram till ett? Känner inte igen mig själv…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

