Lilla mamma

31 maj 2009

Barnbytarhelg

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 07:34

Sitter ut och njuter av att det faktiskt är varmt även om klockan bara är halv nio och det är skugga här.
Elias sitter bredvid och äter upp sitt lördagsgodis från igår, han var vänlig nog att inte tjata om det innan frukost.
Vaknade sju av att han höll på att klä på sig, inte lätt att vakna här, finns inte så mycket att göra och han visste inte hur man sätter på teven själv. Men vi åt lika frukost, jag satte på barnkanalen och fick lite lugn och ro till att läsa tidningen. När han tröttnat så cyklade han själ runt lite i kvarteret och jag fick läsa mina bloggar. Vilken skillnad det är mot hans lilla syster. När hon var här igår så fanns det inte mycket som hindrade henne från att tjata hål i huvudet på mig… Men så var jag också mycket piggare. Då hann vi med att ta en promenad innan Älsklingen vaknade och sen var det bara att hänga med i hennes tempo hela dagen fram tills barnbyte.
Så en helg full med barn, sol och högsommar. Riktigt trevligt.
Bilen är inne till försäljning och nu hoppas vi bara att det går fort så vi slipper vara utan bil så länge.
Sen ska vi se om vi inte hittar ett hus så vi slipper bo med så höga avgifter som vi har här. Även om det var billigt att köpa så motsvarar denna lägenhet ett hus för hur mycket pengar som helst… Knepigt. Men men, vi har tittat på några på nätet, nu ska vi se dom i verkligheten också. Men det är en annan femma och brukar sällan vara likadant som på papper.

Nu står det en liten kille och hänger över mig för att jag ska bli klar. Vi ska nämligen cykla en runda, vem vet han kanske nöjer sig med en liiiiten… 🙂
Kram på er och grattis till alla mammor där ute. Speciellt min lilla mamma som kommer hem från Amsterdam ikväll.

1 kommentar »

  1. Tack ska du ha lilla gumman för att just du tog hand om min mamma idag.
    Puss lilla mamma

    Kommentar av mamma — 31 maj 2009 @ 22:11 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

