Lilla mamma

17 april 2009

Musjakt, nattjäkt

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 07:42

Var helt slut igår vid sju tiden, så det var bara att lägga sig och sova. Mannen fick gå på stämman med föreningen och kom hem efter att jag somnat. Väcks av att han springer runt med ficklampan i högsta hugg och vinterhandskarna på sig.
Min duktiga misse hade fångat en ny mus! Och släpat in den, levande, för att visa… Inte något min djurälskande gubbe gillar. Så han gick på musjakt medan jag somnade om, med öronproppar…
Väcktes lite då och då av nya jaktövningar men utan lyckat reslutat. Halv tre tror jag gubbsen gav upp och slocknade i sängen.
Vaknade igen av katten som slog på en plastpåse som låg på golvet bredvid sängen, mus tänkte jag och försökte somna om. Icke, Felix var grymt intensiv så det var bara att gå upp, tända, lyfta på påsen, javisst, en liten mus. På med morgonrocken, låsa kattluckan, öppna dörren och stappla ut, hälla ut mus i trädgården och springa in innan benen blev till isbitar. Sen kunde i alla fall jag sova. Felix gick runt och letade, hans leksak hade ju helt plötsligt bara försvunnit.
mus och katt
Vaknade sju idag bara för att jag la mig så himla tidigt. Gubben vaknade lite efteråt, han såg halv död ut. Men eftersom han inte kom ihåg vilken tid han hade bokat för att ballansera bakdäcken så vad det bara att stappla sig iväg. I värsta fall får han sitta och vänta en timme. Så går det när man inte skriver upp tiden direkt. Så de så…

Nu ligger katten och är stendöd i fönstret. Han har inte sovit många timmar i natt, reagerade inte ens på nysningar… Då är man trött…

1 kommentar »

  1. Heja på Felix!!

    Kommentar av mamma — 17 april 2009 @ 13:05 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

