Lilla mamma

02 februari 2009

Tortyrmästaren

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 16:48

Det sitter en mycket bestämd herre bredvid mig,
han väcker oss varenda morgon,
runt fem snåret.
Envis som få.
Får han inte som han vill,
då börjar tortyren.

Först lite mjuk men ihållande
Om vi inte lyder
då ökar han,
till oanade höjder.
Skulle inte det hjälpa
då kan han hoppa upp i sängen
bita i tårna,
slicka med sin sträva tunga på kinden.

”Vad är det ni inte förstår? Jag MÅSTE spana på fåglar, SLÄPP UT MIG”

99 gånger av 100 så är det älsklingen som ger upp, reser sig och släpper ut honom.
Försök aldrig att hålla en katt inne som just fått lära sig att gå ut.
Ja, vi ska sätta upp en kattlucka…

Felix,
mitt lilla barn,
envishet som övergår alla förstånd,
min privata tortyrmästare!

1 kommentar »

  1. Vi sover gott, men saknar sällskapet. Kram/Pappa

    Kommentar av Pappa — 02 februari 2009 @ 19:10 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

