Lilla mamma

18 januari 2009

Konsten att inte få ryggskott

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 23:34

Körde bilen hem från Malmö, kände hur det liksom stack till i ryggen, mellan skulderbladen.
Vi skulle egentligen till K-rauta för att inhandla gångjärn till dom där luckorna eftersom IKEA inte hade några som fungerade som vi ville. Men just vid avfarten hemma så kände jag bara, om jag inte kommer i vågrätt läge inom fem minuter så får jag ryggskott. Så det var bara att köra av, in till dörren, gå som en åttioåring in i sängen och lägga sig.
Fy fan, jag vill inte bli gammal, för detta hör inte till något ovanligt, skruva luckor en dag och hela kroppen är paj. *suckar*

I alla fall, jag låg i sängen, stilla och lugnt, sov en timme, helt stilla, hade inte rör mig en millimeter. Älsklingen kom hem från K-rauta och gick så där smidigt in och sa någonting i stilen med Hur känns det?, jag var tvungen att svara… Men sova mer var det inte tal om. Dessutom är det enormt tråkigt att ligga still i en säng och bara titta rätt upp i taket… Så jag haltade ut i soffan, slog på teven och satt så där perfekt för att det inte skulle göra ont. Det funkade ett tag tills det gjorde ont. Bara att byta ställning.

Så har jag fördrivit min dag idag…
Och bara för att jag somnade den där timmen så är jag inte alls trött nu… Har bara ont i ryggen och tycker synd om mig själv. Men jag försöker se det positivt, inget ryggskott än!

Nattis…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

