Lilla mamma

10 januari 2009

Upp och ner

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 12:31

Vet inte riktigt vad som hände igår…
Mitt humör är som det brukar när jag har mens, helt kaos, ena sekunden glad och sprallig andra sekunden arg som ett bi och skriker. Älsklingen och jag hade vårt första riktigt stora bråk, men det blev bara en massa missförstånd och jag började böla som en barnrumpa och kasta kläder och kände mig som en liten skit, totalt omogen. Tur att jag har honom som fattar jag inte riktigt kan göra så mycket när hela kroppen är i svängning. Även om det tog ett tag för honom (och mig) att koppla att det var mensen som spökade. För sen låg vi i sängen, jag stor grät och tycket synd om mig själv och han kom nära och tröstade mig och klappade på mitt huvud. Men vi kramades och myste en stund, så där bara nära, nära.
Sen iväg till ett barnkalas, min kusins son fyllde sju, stora killen! Fan va jag gillar min släkt, alla kan umgås och käka underbart goa hembakade bullar på ett pytte litet utrymme och ha himla trevligt. Till ock med mormor hade kul. Även om hon inte fattade att några som var där inte tillhörde släkten utan var vänner till kusinen. Söt är hon i alla fall när hon är lite förvirrad.
Sen åkte vi hem, fortsatte att packa upp de sista lådorna i hallen och efter att jag (älsklingen var upptagen med en tidig han hittat och som jag råkade ge honom…mitt misstag) packat upp dom så fick jag äntligen ta upp den stora lådan… Den jag fick levererat på morgonen. Av med den bruna lådan och upp med den vita… Åh, till och med lådan var fin… Bort med frigolit och tada! En splitter ny iMac står nu uppkopplad och fin på vårt skrivbord! Går förbi och klappar lite på den ibland.
Och under över alla under, så fort jag lagt över allt från MacBooken så funkade allt! Japp, nästa i alla fall, iTunes ville inte fungera, nått om att jag hade ett bibliotek som var nyare än den som låg inne i datorn. Nåja, tror inte lillebror har några större problem med att lösa just det lilla problemet.
Idag ska garderobsdörrarna upp och så ska det städas. Vet inte om vi kommer iväg till Göteborg, får inte tag i vännen från Monaco… Älsklingen har tappat bort hans svenska nummer… Om inte så blir det stor städning här hemma.
Nu frukost… (jaja, lunch dådå, men vi somnade inte förän tre eller nått igår… )

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

