Lilla mamma

25 december 2008

Julafton

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 12:44

Det blev en underbar jul, lugn och ro, inte en massa folk utan så där lagom. Lite knepigt i början, det var ju nästan som vilken familjemiddag som helst, men tillslut så infann sig julen i mig och jag bara njöt. Mamma och pappa hade gjort det så fin och gott! Julmat som vi tyckte om, inte överdådigt och absolut inte för lite. Presenter som var genomtänkta och pappa satt som han ska och hittade på rim, eftersom ingen orkat/hunnit med det i år heller. Vad som är imponerande är att han faktiskt lyckades väldans bra!
Spelade spel, skrattade, myste och åt mera mat. Rullade ut till hissen lite efter tolv och körde hem, somnade nästan på en gång…

På förmiddagen hade jag och älsklingen hunnit med att hälsa på mormor, gett henne choklad och jag fick sminka och måla naglarna på henne. Men inte byta kläder. Men hon verkade glad att vi kom förbi, fast jag är inte säker på att hon visste att det var julafton.
Sen körde vi vidare till Sara och hennes familj som firade hos svärföräldrarna. Blev erbjudna lite sill och sånt men avböjde, tittade på Elias när han körde en legojärnväg. Tydligen en som hans pappa och bror haft när dom var små, men den såg lika ny ut fortfarande. Kramade om alla och fick beröm för min nya frisyr och sen körde och hämtade lille bror.

En riktigt perfekt julafton. (om man slapp vara förkyld så hade den varit helt perfekt)

Idag sov jag ända till tolv, även om jag vaknade vid halv nio, men då tänkte jag : neeej, sova lite till. Så då gjorde jag det. Idag ska vi ut till lägenheten och göra sånt vi kan göra utan att åka och handla.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

