Lilla mamma

20 december 2008

Nattskiftet

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 01:02

Nu kom vi hem.
Det var dags att borra för att fortsätta och tänkte sätta i kontakten, slog en blick på klockan och drabbades av chock. 00.12… Inte en bra tid för att borra… Så vi packade ihop och åkte tillbaka.
Fått så mycket gjort idag, trots allt. Det såg lite mörkt ut ett tag.
Alla lampor utom en är uppsatta, mycket krongel… Men borra i taket behöver vi inte, stack bara in en syl och tryckte, så var det ett fint hål, in med en plugg och vips så fick vi upp en krok. *håller tummarna på att det håller*
Sen bar det iväg till IKEA, i vilken gång i ordningen vet jag inte. Snälla söta rara mamma och pappa hjälpte till, TACK så jätte jätte mycket! Fyra, jag upprepar, fyra stycken vagnar, fullpackade med saker drog vi igenom kassorna. Sen upp på ett släp och pappa och älsklingen bar in allt i lägenheten samtidigt som jag och mamma fick i oss lite glögg och socialtumgänge med släkten. En snabbis för mig bara, jag åkte tillbaka, övertygade älsklingen att vi borde åka ut och få lite uppsatt i alla fall. Vilket vi faktiskt fick. Jag är kung över IKEAmontering! Nästan satt upp två bokhyllor, ramen som inte passade till soffan (vilken älsklingen klagar på att han glider av, men sitt still dådå) och benen på båda sängarna. Imorgon ska bokhyllorna bli klara, garderoben ska upp (hoppas på hjälp från pappa och lille bror) och helst tapeten också, men den har mycket lägre prioritet…
Nu ska jag ta nattablosset, sen är det nannedags.
Sara ska ringa imorgon, hade glömt att jag lovat gå och handla julklappar med henne imorgon, får se om det blir av… Borde ju också klara av det, speciellt till styvdottern (den älsklingen inte har bråkat med) som vi ska träffa på söndag och antagligen inte kommer att träffa igen innan jul.
Så mycket att göra så lite tid…
Nu måste jag få sova lite…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

