Lilla mamma

19 december 2008

Sjukdomstillstånd?

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 08:27

Lilla söta vännen Sanna från hufudstaden ringde igår, hon behövde hjälp med att plocka undan och diska och lite sånt. Nu är det ju lite svårt för mig, som befinner mig 60 mil där ifrån. Men jag hängde kvar i luren, snackade, höll henne sällskap och hon fick gjort allt som hon skulle och jag kunde i lugn och ro sitta i soffan. Snacka om att det är otroligt lätt att hjälpa till. Men tro inte du kommer undan Sanna, nu är du skyldig mig! 😉
Det tog väl inte mer än en timme för henne att komma i ordning, men la vi på för det? Neeeej. Fyra timmar med mobilen i örat (en lite paus när jag satte på högtalaren, hjärnan kokade, skärmen från mobilen hade lämnat ett avtryck på kinden och lite så (måste hitta min handsfree)) Älsklingen satt snällt och knappade på sin dator och undrade om jag/vi inte var riktiga.
Han ifrågasätter om jag är frisk, man kan inte sitta i telefon i fyra timmar och inte få sagt något vettigt. Men det var ju massa vettiga saker som diskuterades… Kjol eller klänning till nyår (Sanna gumman ska ju med till Örebro!), musik, vi hjälpte varandra med chilirec, läste roliga historier för varandra i säkert en hel timme och skratt förlänger ju livet! Sen var vi tysta en massa också, så där mys social tysta tillsammans över telefon.
Det går alldeles utmärkt att vara sociala med människor som bor 60 mil bort, bara så ni vet…

Idag ska vi sätta upp lampor, åka och köpa garderob, sängar och bokhyllor, fan ta IKEA om de inte ha de hemma, då blir jag galen. Köksluckorna får vi inte förrän i januari, samtidigt som underredet till ena soffan. Men räta upp luckorna kan vi göra, mer än hälften sitter på sne, det kommer att göra en STOR skillnad, inte lika skunksunk lixom.

Nu, iväg!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

