Lilla mamma

11 december 2008

*hemligheter* och planer

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 07:51

Idag händer det grejer, det säger jag bara. Massor av *hemligheter* hela dagen.
Och imorgon så åker vi till Uddevalla för att köpa salong. Det är i och för sig också massor med grejer, men inte nån hemlighet. Min styv dotter ska driva salong och vi hjälper henne att dra igång. Bara det att starta en salong är himla massa jobb. Dessutom blir det inte lättare av att det är långt bort och vi inte har så himla lätt att köra dit för att hjälpa till. Men imorgon så bär det av.

Hade gärna kommit hem i någorlunda tid, för jag har inte ens bakat lussekatter än. Jag som är uberberonde av lussekatter, har inte ens tänkt på det… *hjälp* Få ta och köpa en hel dröse istället, för tiden att baka har jag bara inte just nu.

Älskling och jag låg i sängen igår och pratade. Var är det vi vill bo, hur och alla andra frågor vi ältat i över ett år nu känns det som. Men ju mer vi pratar, ju mer vi funderar och tänker så kommer värmen och solen som en högre prioritet hela tiden. Kanariöarna känns som ett mycket bra alternativ. Eller, det är vårt alternativ. Varför inte lixom? Det tar lika långtid att åka från Värmland(som vi också funderat på) till Skåne som från Kanarieöarna. Men skillnaden mellan dom är enorm… Jag kan lika gärna jobba där som jag kan i Sverige.
Visst, vi kommer långt ifrån släkt och vänner, långt ifrån dig mamma. Men vet du vad? Vi har allt bättre kontakt när jag inte bor så nära… Och så har ni ju gratis boende på semestern… *S* Nåja, det är inte bestämt, men det är i alla fall allvarliga funderingar…
Kanarieörana

1 kommentar »

  1. Kanarieöarna, så pass… i morgon…. ?
    Ja ja den som lever får se.
    Jag har varit på lucia på dagis, Elsa höll hov, hon ÄR Lucia! De andra var bara statister. I morgon har vi lucia på jobb 7.15… härligt! Nu bakar JAG lussekatter, oh vad mamma är duktig!! Förresten, du har ju alltid haft hemlighetr, så vem bryr sig…
    Bye, bye

    Kommentar av mamma — 11 december 2008 @ 18:23 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

