Lilla mamma

07 december 2008

Full när man vaknar

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 17:41

Vaknade och tittade på klockan, nej inte alls sugen att stiga upp…

Älsklingen kom in och gosa ner sig bredvid, mmm, okej då. Steg upp ur sägen och hela golvet rörde på sig, vinglade ut till toaletten. Jorden snurrar tänkte jag… Eller så är jag bara full… Av vad?

Fick i mig kaffe, läste nyheterna med svårigheter, fokus fanns knappt. Full? Startade msn, Sanna trodde att jag var gravid, knappast, inte en chans… Full stämmer bättre in…

Cigaretterna var slut, så det var lika bra att få nått gjort OCH handla cigg. Så på med kläder, in i bilen, bläää, hårda säten och inte alls kul… Jag har bilabstinens!

Åkte ut och handlade *hemligheter* jorden snurrade fortfarande. Tog en hamburgare på Max, snurrade ändå… Iväg till *hemligheter* och slet ut oss lite, Älsklingen knäckte nästan ryggen och jag komma nära… Men bra blev det och vi fick himla massa gjort. *Hemligheter* i nästan 6 timmar idag.

Nu så ska vi bara ta det lugnt och kanske se en film. Har en mycket stark dragning till minst två på raken av Bourn filmerna. Vet inte varför, kanske för att jag inte får kläm på den där boken (som jag inte ens kommer på namnet på…)

Jorden snurrar inte så mycket längre, men den är inte ett dugg stabil heller… Får se hur det känns imorgon, ingen panik, ingen panik… Jag kan ju bara dö! Eller ha en hjärnpropp, eller lågt blodtryck, eller helt enkelt bara vara döende…

Himla massa hemligheter idag… och minst lika mycket imorgon… Men ju mer hemligheter desto snabbare blir det ohemligt!

Nu du mamma, nu fick du lite att fundera på! *kram*

1 kommentar »

  1. stuga,bil,hus,affär,hund,barn,katt,restaurang,frisör,hotell,?????????? och så Pär veta, vad är det för rättvisa och solidaritet i den här familjen, va? Vem har fostrat dig? du själv som vanligt!

    Kommentar av mamma — 07 december 2008 @ 20:15 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

