Lilla mamma

06 december 2008

Min lilla mamma

Filed under: Dagbok — Sara-Johanna @ 21:10

Eftersom jag är himla dålig på att hålla ”lilla mamma” uppdaterad, eller snarare, höra av mig i största allmänhet, så blidde det en blogg.

Hoppas att du blir glad nu mamsen!

Idag vaknade jag av en liten kille som smög sig ner i soffan. E knuffade mig sakta men säkert närmare mot soffkanten, han är en liten kamin. Eftersom en soffa inte är det skönaste att sova i så blir det inte heller bättre av en lite bökande kamin som inte sover stilla… En liten omflyttning och vi sov skafötters. Gick alldeles utmärkt tills en lite tös kom springande in och hoppade upp i soffan. A tyckte vi var tråkiga och sprang ut till pappa igen, som kom in efter bara ett litet tag med varmt ångande kaffe. Rufsade till håret och vips så var jag klar vaken! Vilken service!

När S äntligen kom upp, en hel timme efter mig! Så blev det lite gnabb om alla tidningsdelar, men precis som det ska vara… Den sista kolan, med citron och likör blev aldrig stel, så in i frysen, det skulle bara packas in. Så in med de lite för kladdiga i smörpapper, cellofan och en liten söt rosett. Ner i en citygross påse och så iväg till skolan, efter ett litet, men dock så nödvändigt, stopp. Cigg och klasskamrat. Skolan av som vanligt när det är öppethus/julbasar, mycket förvirrande. Men som jag också kände igen, alla är så där lojt fölkhögskoleglada.

Sålde kola, kola, kola, godis, godis, kakor… Ja julbasar…

S körde hem mig, tog en kopp kaffe och stannade tills hennes kära man gjorde sig påmind. ”Är du på väg?” Så hejdå till henne och ner i ett varmt bad. En timme med varmt, varmt vatten och en bok jag fortfarande inte fått grepp om. Halva boken har gått och jag hänger fortfarande inte med…

Vid sex tiden kom äntligen gubbsen hem, men med en diesel, min snygglo bil blev kvar i Uddevalla. Nåt märkligt fel som ströp bensinen till motorn…  Jaja, det ska komma grejer från mercedes i veckan så vi förhoppningsvis får hem den snart. Det är ju knappast samma sort bil. *lessen*

Sen är det ju den där hemligheten som lilla mamma inte får reda på än… Och som jag har sååååååå svårt att inte berätta om! Det blir inte lättare när det tar upp så mycket tid, men jag är lessen mamsen, det är en HEMLIGHET! *hihi* Och försök inte fråga, får jag berättar inte än. Du får gott vänta!

(Nej, det är inget hemskt, det är jätte kul! Så SLUTA oroa dig, för det är inget att oroa sig för.)

Kram på dig mamma och hoppas det var detta du ville läsa… En liten dagbok. Från mig till dig!

1 kommentar »

  1. Äntligen!
    Vá glad jag blev att jag får läsa dina ord igen! Men, vaddå inte oroa mig…
    Hjärnan satte genast igång o spekulera.. Jag oroar mig ALLTID, vare sig det behövs eller ej, bara för att om jag oroar mig innan så blir det nog bra till slut!
    Kommer just från en annan liten mamma, hon mår oxå bra, skönt!
    Ha en fortsatt sköna söndag.
    Bilar är INTE att lita på…aldrig.
    Puss från lilla mamma :0) Längtar redan till nästa ordsamling..

    Kommentar av mamma — 07 december 2008 @ 15:02 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

